Sunday, July 18, 2010

my real grey's anatomy...

Wow!!!what a great birthday celebration i've got this year. I've told u guys rite my birthday is on 16july the day i msk ward. that night i asked for permission not to stay in the hospital. n they allowed me, but with my own risk la kan. cos sepatutnye i kana overnite kt hospital cos it easy for the nurse tu pantau me. N on 17july at 11am i dah nk kena masuk biik bedah. tp takpe lah dah they allow i pon ape lagi i. beside it was my birthday kan..KITE ENJOYYYY!!!
I kena masuk penang government hospital. Ingt asalnye my mum je yg nk temankan i stay kt penang. pas2 tetibe my adik, fattah tukar plan die sendiri n decided to come stay with us. Then pas afew hour dad called die kate die n my big brother pon nk dtg overnite kt penang with us.. So what to do..THE MORE THE MARRIERRRR!!!
That nity on 16july. We were about goin to celebrate my birthday at kapitan (standard r penang kalau x kapitan mne lg yg sesedap tandoori kapitan penang rite) My dad mengalirkan air mata buat kedua kalinye selepas his dad, my malacca grandad past way. My mum told him bout what the doc had told me. The doc said.. kedudukan my wisdom teeth is abit critical. sbb dekat dgn urat. So dalam semua operation, mesti ade risk dia sendiri. doc kata kalau TERPOTONG that urat. my life will melayang la. My dad dgr-dgr je possibbility my nyawa melayang trus into tears. I was speechless. padahal before that i was okeh with it. Tp bile my dad nanges. I trus g kt my mum n i told her that i was afraid n i don't want to do this surgery. Mum told me if i did do it now.."nnt kt UK nnt sakit. U gonna suffer u know, who's goin to be with u??".. again i was speechless~only tears can explain it..Nk mkn tandoori kapitan pon dah tak selera u knw..Tp i saw my dad tabah for me. Thanks both my parents the nity on 16july at penang's hotel both of them tak tido mlm sbb they pray for me the whole nity hopping that the surgery gone well..syukur..MY LIFE ALMOST GONE!!
So on the 17july at 11am i msk bilik bedah. The doc bagi i gas bius. N they inject my hand sbb nk mskan glucose utk bagi tenaga rite(if im not mistaken la). Memang i was really afraid. What if it was my last day alife?? What if it was my last time with my parents?? What if i will never meet them again soon??(perasaan i bercampur...i sgt takut..hanya Allah yg tahu) Time dah dalam bilik bedah i berserah je pada Allah. Beside dah bagi gas bius.. i ape lagi pengsan rrrrr..serius i tak bole layan the gas..DAMN THE DRUG SO GOOD...hahahahha..I tak tahu dah ape jadi to myself kt dalam operation room. tp i bole rasa the doc masukan tiub dalam my throat. I think that tiub is long enough for me to feel pain..lame plak tuh the thing dok dlm my throat..about 1hours i guess..haaaiiyoosss..DAMN THE DRUG SOO GOOD AGAIN!!! :P
Settle je operation i dikuarkan from the operation room tuk tggu nurse bwk i msk ward. But before that, they need to be wake me up from the sleep la. i head sorg doc perempuan ni panggil name i "farahiyah farahiyah bangun dah selasai dah" i bangun-bangun HAMBIK ENGKAU.. SESAK NAFAS U.. MENGELABAH DOC CARI OKSIGEN..tercungap-cungap i..Sambil doc perempuan tu pegang tangan i die kate lagi.."farahiyah saba k saba..ni dah letak oksigen da(sambil doc tu pegang2 bantuan penanfasan kt mulut i tuh) ok tak pe tak pe farahiyah tido k"sambil air mata mengalir(tak bole meraung u..mulut kena jahit..kihkihkih..kalau tak dah lame dah i teriak)maybe jadik camtu sbb i takut kot..Ingt dah mati..GGGRRR SO SCARRY!!
p/s : sepatutnye entries ni ade pic..but i was abit lazy nk letak..sbb all the pic semua ade dlm my mum's hp..almaklum lah org sakit mne bole tangkap gmbar byk2.. over plak die..haiissshh

No comments:

Post a Comment